paczki - pakowanie

Paczki – jak prawidłowo pakować?

Jak prawidłowo zapakować paczkę? To bardzo istotna kwestia, jeśli nasza działalność wymaga nadawania wielu przesyłek, ponieważ to, żeby paczka dotarła do odbiorcy w nienaruszonym stanie ma kluczowe znaczenie. Niewłaściwe zapakowanie towaru może mieć fatalne skutki: towar może się uszkodzić, klient wówczas zwróci taki przedmiot, sama paczka może zaginąć. Tylko prawidłowo zabezpieczona przesyłka bez problemów dotrze do adresata.

Paczka, która nadajemy często ma do pokonania długa trasę, dlatego też tak istotne jest właściwe zabezpieczenie jej zawartości, użycie odpowiedniego opakowania, ewentualnie zastosowanie wypełniaczy, które dodatkowo chronią zawartość paczki.

Różnorodność przesyłanych produktów jest tak duża, że nie ma jednego sposobu pakowania przesyłek. Inaczej zapakujemy przedmioty kruche i delikatne, inaczej książki bądź dokumenty.

Jeśli decydujesz się na zapakowanie paczki w klasyczne pudełko, pamiętaj przede wszystkim o odpowiednim dobraniu rozmiaru pudełka do przesłanego produktu. Jeśli zawartość paczki jest bardzo delikatna warto wypełnić puste przestrzenie wypełniaczami. Może być to folia bąbelkowa, poduszki powietrzne a nawet stare gazety. Karton powinien być gruby i solidny, zmniejszy to ryzyko uszkodzenia przesyłki.

Karton

Szczególnej uwagi wymaga pakowanie artykułów delikatnych , łatwo ulegających uszkodzeniu, takim jak szkło czy porcelana. Należy wówczas do pakowania podejść szczególnie starannie. Każdy przedmiot powinien być dodatkowo zabezpieczony poprzez owinięcie go folią bąbelkową lub papierem. Przedmioty nie powinny stykać się z kartonem, a wolne przestrzenie należy dokładnie wypełnić dowolnymi wypełniaczami. Wypełniona powinna być każda wolna przestrzeń. Warto również na paczce umieścić informację o kruchej zawartości. Może być to specjalna etykieta, ale również możemy użyć taśmę pakową z nadrukiem informującej o delikatnej zawartości paczki, na przykład “uwaga, szkło”. W ten sposób korzyść jest podwójna: zabezpieczamy paczkę taśmą samoprzylepną i jednocześnie informujemy o delikatnej zawartości paczki.

Zaklejenie wszystkich krawędzi kartonu jest bardzo istotne. Należy użyć do tego szerokiej taśmy z mocnym klejem dopasowanym do ciężaru paczki. Trzeba wybrać dobrą jakościowo taśmę, produkt gorszej jakości będzie się odklejał i nie zabezpieczy właściwie przesyłki.

Sprzęt elektroniczny powinien być w oryginalnym opakowaniu, poza tym można zastosować dodatkowe zabezpieczenie, np. styropian. Taką paczkę dobrze jest zabezpieczyć także przed wilgocią, stosując folię stretch lub wkładając paczkę do foliopaka.

Foliopak

Jeśli chodzi o mniejsze i odporne na uszkodzenia przedmioty, na przykład tekstylia lub książki, idealnym opakowaniem wydaje się foliopak. To koperta foliowa z klapką z klejem. Doskonale zabezpiecza przesyłkę przed wilgocią, kurzem, promieniami UV. Jego znaczącą zaletą jest niska cena oraz łatwość i szybkość pakowania. Dzięki paskowi z klejem cały proces pakowania przebiega bardzo sprawnie. Oszczędzamy w tym przypadku i czas i pieniądze.

Jeśli obawiamy się zawilgocenia paczki dobrze jest ją dodatkowo owinąć folią stretch lub włożyć karton do foliopaka, mamy wówczas gwarancję, że wilgoć nie dostanie się do zawartości paczki.

Etykietę należy nakleić w widocznym miejscu, ale nie na zamknięciu kartonu. Na etykiecie powinny znajdować się dane nadawcy oraz odbiorcy, jego adres wraz z numerem telefonu.

Personalizacja paczki

Jeśli chcesz, żeby klient zapamiętał Twoją firmę, to oprócz dobrze zabezpieczonej przesyłki warto zainwestować w opakowania spersonalizowane. Nadruk można nanieść na wszelkie produkty do pakowania: kartony, foliopaki, a nawet taśmy samoprzylepne. dzięki temu przesyłka wygląda estetycznie, a Twoja marka utrwala się w pamięci klienta. Tego typu rozwiązania ma w swojej ofercie producent opakowań emGRAF, który oprócz produktów doskonałej jakości oferuje również wykonanie indywidualnych nadruków. Projekt zostaje przygotowany gratis, według Twoich wytycznych. Osiągasz wówczas podwójną korzyść: otrzymujesz doskonałej jakości opakowanie, które jest jednocześnie świetnym narzędziem marketingowym, dzięki któremu Twoja marka utrwala się w pamięci klienta.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *