Jak zapakować buty do wysyłki
Jak prawidłowo zapakować buty do wysyłki, aby nie uszkodziły się w trakcie dostawy? To ważne zagadnienie, jeśli prowadzisz sklep obuwniczy online. Paczka powinna być przede wszystkim doskonale zabezpieczona, tak aby dotarła do klienta w stanie nienaruszonym, ale także spakowana estetycznie. Pierwsze wrażenie klienta, kiedy otrzymuje od Ciebie paczkę jest niezwykle istotne dla waszej dalszej relacji. Estetyka opakowania ma duży wpływ na to, jak klient będzie postrzegał Twoją firmę.
Nie można dopuścić do tego, aby produkt dotarł do klienta w złym stanie, w podartym, przemokniętym kartonie, zabrudzony lub uszkodzony. Aby uniknąć takiej sytuacji, kluczowe jest, aby wiedzieć, jak zapakować buty do wysyłki.
Jak zapakować buty do wysyłki?
Przede wszystkim należy zabezpieczyć wszelkie ozdoby, takie jak sprzączki, koraliki, owijając je folią lub papierem. Warto też włożyć do środka mocno ugnieciony papier, tak aby buty nie odkształciły się w trakcie transportu. Obuwie należy owinąć folią bąbelkową lub włożyć do foliowego worka, co zabezpieczy je przed wilgocią. Jest to bardzo istotne w przypadku butów z delikatnych materiałów (np.zamszowych).
Jeśli wysyłamy buty w ich oryginalnym opakowaniu do zapakowania potrzebujemy tylko foliopaka lub folii stretch.
Folia stretch jest prostym, ale niezawodnym zabezpieczeniem przesyłki. Wystarczy owinąć nią karton, dzięki temu przesyłka nie zamoknie i nie zabrudzi się w trakcie transportu, jest więc doskonale zabezpieczona. Folia nie pozostawia śladów na kartonie, więc po jej zdjęciu klient zobaczy firmowy karton z prawidłowo spakowanym obuwiem, co z pewnością wpłynie na jego odczucia estetyczne.
Kolejnym rozwiązaniem jest zapakowanie obuwia w oryginalny karton i umieszczenie paczki w foliopaku. Foliopak wykonany jest z bardzo wytrzymałej folii LDPE, posiada pasek z klejem, dzięki czemu pakowanie jest niezwykle łatwe i cały proces przebiega bardzo szybko. Foliopak jest produktem bardzo wytrzymałym, chroni doskonale przesyłkę przed wilgocią i kurzem.
Dodatkową zaletą foliopaka jest to, że możesz umieścić na nim dowolny nadruk: może być to logo Twojego sklepu, dane teleadresowe lub slogan reklamowy. Indywidualna grafika umieszczona na foliopaku z pewnością wywrze na kliencie pozytywne wrażenie, utrwalając w jego pamięci wizerunek Twojej marki. To z kolei zwiększa szanse, że w przyszłości znów wybierze Twoją firmę.
Co zrobić, jeśli musisz wysłać obuwie w innym kartonie niż oryginalny?
Przede wszystkim musisz wybrać właściwy karton. Musi być on dopasowany rozmiarem do obuwia, buty powinny się w nim swobodnie mieścić, ale jednocześnie w pudełku nie powinno być zbyt dużo wolnego miejsca. Najlepiej zdecydować się w tym wypadku na wytrzymały karton fasonowy. Dodatkowo warto rozważyć zastosowanie wypełniaczy, które zabezpieczą obuwie, tak aby nie ruszało się w trakcie transportu, tą funkcję świetnie wypełni folia bąbelkowa, poduszki powietrzne, a nawet zmięty papier. Możesz także zdecydować się na wypełniacze ekologiczne, takie jak wełna drzewna lub wypełniacze biodegradowalne.
Karton fasonowy może być również świetnym nośnikiem reklamy, jeśli zdecydujesz się na wariant z nadrukiem. Karton, na którym znajduje się Twoje logo, wygląda zawsze bardzo estetycznie, a Twoja marka utrwala się w pamięci klienta.
Karton fasonowy zabezpiecz dodatkowo tak jak karton oryginalny: folią stretch lub foliopakiem.
Jeśli dbasz o wizerunek firmy idealnym rozwiązaniem wydaje się zapakowanie obuwia w karton fasonowy z nadrukiem i zabezpieczenie go foliopakiem z taką samą grafiką. Masz wtedy także pewność, że przesyłka trafi na miejsce w nienaruszonym stanie.