Taśma z logo – 5 powodów, dlaczego może zwiększyć sprzedaż firmy
Taśma z logo jako element zwiększający sprzedaż w firmie
Jak powszechnie wiadomo, prowadząc własny biznes – i to niezależnie od branży, kluczowe jest dbanie o profesjonalny i atrakcyjny wizerunek firmy. Na obraz Twojej marki wpływają nawet z pozoru mniej istotne elementy, które jednak składają się jedną, większą całość – czyli właśnie odbiór firmy przez klientów i kontrahentów. To oznacza, że dbając o efektowną i zgodną z przyjętą linią promocji prezentację wizerunku Twojej marki, zwiększasz szanse na to, że klient zapamięta i będzie kojarzył ją w sposób pozytywny. W konsekwencji wzbudzania w nim tego rodzaju odczuć zwiększają się szanse na to, że klient ten będzie do firmy wracał.
Chociaż taśma z nadrukiem firmowym sprawia wrażenie właśnie tego drobnego, pozornie mniej istotnego elementu, o którym wspomnieliśmy wyżej, to właśnie ona i jej jakość oraz cechy charakterystyczne mogą w dużym stopniu stanowić czynnik marketingowy marki. Pakowe taśmy samoprzylepne z logo firmy lub innego rodzaju nadrukiem są znakomitym sposobem na utrwalenie wizerunku Twojej firmy w oczach klienta, a także wpływają na zwiększenie atrakcyjności przesyłki, często zapakowanej w zwykły, szary karton. Kolorowa taśma z Twoim indywidualnym nadrukiem podniesie walory estetyczne paczki, a jak wiadomo, klient zaczyna wyrabiać sobie opinię o Twojej marce już na etapie jej rozpakowywania .
Możemy wskazać przynajmniej 5 powodów, dla których warto zainwestować w taśmy pakowe z nadrukiem, traktowane jako ważny element promocyjny.
1. Znaczenie praktyczne
Jeśli prowadzisz, na przykład, sklep internetowy i na co dzień przygotowujesz do wysyłki znaczną liczbę paczek, wiesz na pewno doskonale, jak ważne jest szybkie i sprawne pakowanie. Powinno ona iść w parze także z odpowiednim, fizycznym zabezpieczeniem samej przesyłki. Zwykłe taśmy klejące do pakowania, pochodzące od niesprawdzonego producenta są często jednym z najtańszych komponentów, co pociąga za sobą szereg konsekwencji. Użytkowanie takich taśm pakowych jest mniej wygodne, co mocno wpływa na wydłużenie procesu pakowania, a i jakość klejenia taśmy pozostawia nierzadko wiele do życzenia.
Taśmy pakowe z nadrukiem od sprawdzonego producenta, jakim jest Protape, wykonywane są w wielu wariantach, zarówno jeśli chodzi o rodzaj wykorzystanego kleju, jak i folię lub papier, z jakich są wykonane. W zależności od tego, czy oklejasz paczki pakowane w karton, czy w folię, zastosować możesz taśmy z nadrukiem na kleju solvent lub hotmelt. W sprzedaży znajdziesz także taśmy w opcji tak zwanego cichego odwijania, co znacznie podnosi komfort pracy.
Taśmy z nadrukiem mogą być wykonane z klasycznej folii PP, grubszej PCV, a dla osób dbających o ekologię z takiego materiału, jak papier KRAFT. Nadruk można wykonać również na taśmie poliestrowej lub taśmie bawełnianej, ale te taśmy nie mają tak praktycznego zastosowania, jak taśmy samoprzylepne. Alternatywą, jeśli ważna jest dla Ciebie ekologia, będą właśnie taśmy papierowe KRAFT.
Taśma z nadrukiem występuje w różnych szerokościach, tak aby ułatwić najlepsze dopasowanie taśmy do każdego rodzaju paczek. Dobry producent taśm z logo oferuje tak szeroki wachlarz produktów po to, żeby możliwe było wybranie taśmy jak najlepiej dopasowanej do potrzeb użytkownika, zarówno jeśli chodzi o klej, jak i nośnik taśmy. Indywidualne dopasowanie taśmy z nadrukiem do Twoich oczekiwań oraz prowadzonej działalności gwarantuje szybkie i dokładne pakowanie paczek bez ryzyka, że taśma w trakcie transportu się odklei lub zniszczy. Przeciwnie, przesyłka dotrze do odbiorcy nienaruszona i estetycznie zapakowana – z od razu rzucającym się w oczy firmowym nadrukiem na powierzchni taśmy pakowej.
2. Perfekcyjne zabezpieczenie przesyłki
Klienci sklepów internetowych oczekują, że towar dotrze do nich w nienaruszonym stanie i będzie perfekcyjnie zapakowany tak, jak w chwili opuszczenia magazynu. W przypadku taśm z nadrukiem produkowanych na zamówienie, to ich jakość wpływa na ten właśnie element pakowania i wysyłki. Decydując się na taśmę pakową z logo firmy, produkowaną przez sprawdzonego producenta zyskujesz gwarancję jakości i wytrzymałość takich materiałów.
Często i chętnie stosowana jest taśma z logo z klejem hotmelt (jest to klej na bazie kauczuku syntetycznego). Jego cechą charakterystyczną jest duża wytrzymałość, a także bardzo szerokie możliwości zastosowania, do tego jest to też wariant najbardziej ekonomiczny i uniwersalny.
W przypadku bardziej wymagających przesyłek warto zwrócić uwagę na taśmy z nadrukiem na bazie kleju Solvent. to bardzo mocny klej na bazie kauczuku naturalnego, wytrzymały i odporny na działanie niekorzystnych warunków zewnętrznych, takich jak niskie temperatury czy wysoka wilgotność.
Decydując się na taśmę z nadrukiem masz również możliwość wyboru jej głównego elementu konstrukcyjnego, czyli nośnika. Zazwyczaj jest to folia PP, do cięższych paczek możesz wybrać z kolei taśmy z nadrukiem na folii PCV. Przedsiębiorcom dbającym o środowisko polecamy ekologiczne taśmy z papieru KRAFT (używając takich taśm wysyłasz swojemu klientowi wyraźny sygnał, że Twoja firma jest proekologiczna i idzie z duchem czasu). Pakując paczki przy pomocy dobrych jakościowo taśm z nadrukiem zapewniasz odbiorcę, że stawiasz na jakość, dbasz o detale oraz o bezpieczeństwo przesyłek, co w naturalny sposób wzbudza w Klientach zaufanie do Twojej marki.
3. Taśmy pakowe z nadrukiem firmowym to doskonałe narzędzie marketingowe
Dbanie o wizerunek i rozpoznawalność marki jest niezwykle istotne dla każdego przedsiębiorcy, działającego w dowolnej branży. Stosując taśmy z nadrukiem wzmacniasz wizerunek firmy, robiąc to w sposób bardzo dyskretny, ale skuteczny. Nawet zwykłe szare pudełko oklejone taśmą z nadrukiem firmowym sprawi, że Twoja marka utrwali się odruchowo w pamięci klienta. Tym samym Twoja firma stanie się bardziej rozpoznawalna, a klient, zapamiętując Cię, będzie też z większym prawdopodobieństwem polecał markę innym ludziom. Stosując taśmy z nadrukiem dbasz zatem o wizerunek swojej firmy, jak i możesz również przekazać klientowi informacje o przedsiębiorstwie, dodając do nadrukowanego logo chociażby dane teleadresowe.
Paczka zabezpieczona taśmą z nadrukiem powoduje, że klient uznaje firmę za profesjonalną i odpowiedzialną, co z kolei pozytywnie odbija się na ogólnym postrzeganiu marki.
4. Estetyka
Klient wyrabia sobie zdanie na temat Twojej firmy już w momencie, kiedy rozpakowuje paczkę. Przesyłka zapakowana niestarannie i niedokładnie wzbudzi raczej negatywne odczucia i pozostawi wrażenie, że firma potraktowała jego oraz złożone zamówienie bez odpowiedniego poszanowania.
Tutaj dużą rolę odgrywa taśma z logo, która wzbudza zaufanie klienta wobec Twojej firmy.
Przesyłka, która została zapakowana starannie i zabezpieczona bardzo atrakcyjną wizualnie taśmą z nadrukiem sprawi, że klient uzna, że ma do czynienia z firmą profesjonalną i odpowiedzialną, a Twoje logo i nazwa firmy nadrukowane na taśmie utrwalą się w pamięci klienta w nienachalny sposób.
5. Nadruk na taśmie pakowej przykuwa uwagę klienta.
Zadrukowana taśma pakowa daje wiele możliwości zwrócenia uwagi na swoją firmę. Oprócz logotypu, na taśmie można umieścić zaskakujący slogan reklamowy, ewentualnie tekst skierowany wprost do klienta. Jest to po prostu świetne działanie marketingowe, które przywiązuje klienta do Twojej marki. Jak widać taśma z logo potrafi wiele wnieść do wizerunku firmy.