firma sprzątająca

Jak firma sprzątająca może pozyskać klientów

Jak firma sprzątająca może pozyskać klientów? Usługi sprzątające to obecnie prężnie rozwijająca się branża. Jednak nawet te firmy potrzebują reklamy i przemyślanego marketingu, aby pozyskiwać wciąż nowych klientów. Formy reklamy mogą być różne, sprawdzą się i te tradycyjne, takie jak ulotki czy plakaty oraz działania promocyjne prowadzone przez Internet. 

Marketing szeptany – firma sprzątająca

Jak każda działalność usługowa również branża usług sprzątających bazuje na zaufaniu klientów. Klient często przed skorzystaniem usług danej firmy zasięga opinii znajomych. Mamy w takim przypadku do czynienia z tzw. “marketingiem szeptanym”. Ponieważ firmy z branży usług sprzątających działają przede wszystkim na rynku lokalnym ta forma promocji ma niebagatelne znaczenie. Zadowolony klient jest najlepszą reklamą Twojej firmy, a polecając Cię znajomym, przyciąga do Ciebie nowych klientów. 

Działając na rynku lokalnym, musisz skupić się przede wszystkim na promocji, która trafi do lokalnego odbiorcy. Warto prowadzić działania marketingowe wielotorowo, stosując różne kanały dotarcia do klienta. Skuteczną formą promocji jest w tym przypadku rozdawanie ulotek, które łatwo rozprowadzić po terenie, na jakim działasz. Ciekawym rozwiązaniem może być również oklejenie samochodu firmowego, Twoje logo rzuca się wówczas w oczy wielu osobom i przyciąga do Ciebie nowych klientów.   

Promocja w internecie

Jednak, jak każda inna działalność usługowa, także firma sprzątająca potrzebuje również skutecznej promocji w Internecie. Podstawą będzie tutaj stworzenie profesjonalnej strony internetowej, atrakcyjnej wizualnie oraz czytelnej i funkcjonalnej. To pierwszy krok do promowania firmy przez Internet, to świetne rozwiązanie dla firm działających lokalnie. Decydując się na kampanię reklamową w Internecie możemy wyraźnie określić grupę docelową odbiorców. Firma lokalna może w takim przypadku zawęzić obszar wyświetlania reklam do obszaru na jakim działa. Kluczową kwestią w tym przypadku będzie doprecyzowanie grupy odbiorców, do jakich chcesz dotrzeć. W zależności od tego czy chcesz nawiązać współpracę z gospodarstwami domowymi czy też z firmami inaczej musisz poprowadzić kampanię reklamową, bowiem każda z tych grup będzie miała inne oczekiwania. Trzeba jednak pamiętać, że reklama internetowa może być kosztowna, należy uwzględnić to w swoim budżecie. Spore wydatki mogą jednak przełożyć się na wyraźny zysk, ponieważ Internet jest bardzo skutecznym medium reklamowym. 

Dobrym pomysłem jest również prowadzenie blog z poradami dotyczącymi sprzątania. Bloga możesz prowadzić na stronie internetowej. Będzie to o tyle korzystne, że strona szybciej się wypozycjonuje. Dzięki takiemu blogowi klient dochodzi również do wniosku, że masz profesjonalną wiedzę na temat sprzątania i chętniej zdecyduje się na takie usługi. Dzięki poradom na blogu, klient postrzega Cię jako eksperta, o wzbudza jego zaufanie do Twojej firmy.

.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *