Jak zapakować paczkę do wysyłki? Poradnik dla firm.

Jak szybko i sprawnie zapakować sprzedany towar w paczkę do wysyłki? Takie pytanie nasuwa się od razu na myśl, jeśli chcemy otworzyć sklep internetowy. Najważniejsze w takim wypadku jest, aby nasza paczka, którą nadajemy firmą kurierską, dotarła nienaruszona w całości do odbiorcy końcowego. Produkując taśmy pakowe z nadrukiem bardzo zależy nam, aby przesyłki naszych klientów docierały do celu zawsze na czas i w idealnym stanie. Spakowane przesyłki pokonują bardzo różne dystanse, czasami jest w obręb jednego województwa ale czasami wysyłamy paczki na drugi koniec świata. Właściwe spakowanie sprzedanych towarów a takżę używanie sprawdzonych akcesoriów do pakowania paczek oraz specjalnych wypełniaczy, zapewni zawsze sprawdzoną ochronę zawartości przesyłki i zminimalizuje ryzyko uszkodzenia przesyłki podczas jej transportu przez niejednokrotnie skomplikowaną sieć logistyczną wybranego przewoźnika. Warto o tym pamiętać, jeśli chcemy by paczka nienaruszona dotarła do celu.
Jak zapakować paczkę?
Zanim zaczniemy pakować paczkę musimy przemyśleć kilka kwestii. Zwłaszcza należy wziąć pod uwagę, jaką odległość paczka ma przebyć oraz jak istotna czy delikatna jest jej zawartość. Szczególną uwagę podczas pakowania paczki należy zachować w razie wysyłki za granicę . Przede wszystkim przed wysłaniem paczki należy sprawdzić przepisy transportowe w zakresie opakowania i towarów wyłączonych z przewozu. Przy nadawaniu przesyłki kurierskiej mamy obowiązek właściwie zapakować przesyłkę i skutecznie zabezpieczyć jej zawartość.
Nie ma jednego sposobu pakowania paczek choćby ze względu na różnorodność pakowanych przesyłek. Zawartości paczek może być ogromna. Inaczej zapakujemy delikatny i kruchy towar, a inaczej dokumenty. Oto kilka wskazówek jak zapakować paczkę w zależności od jej zawartości.
Właściwe zapakowanie paczki to bardzo prosta rzecz, pod warunkiem, że pamiętamy o kilku zasadach. Po pierwszej musimy ocenić wagę wysyłanej paczki, którą będziemy nadawać. Pod tym kątem dobieramy rodzaj opakowania paczki. To kluczowa sprawa, odpowiednio dobrane i wytrzymałe opakowanie sprawi, że przesyłka nienaruszona dotrze do celu. następny punkt, jaki musimy rozważyć to kształt i rozmiar spakowanej przesyłki.
W co najlepiej zapakować paczkę?
Odpowiednio zapakować paczkę możemy na wiele sposobów. Możemy spakować przesyłkę na przykład w pudełko fasonowe. Musimy zdecydować się na pudelka z dobrej jakościowo i wytrzymałej tektury.Ciekawą opcją jest tu pudełko z nadrukiem. Przesyłka wygląda estetycznie, a Twoje logo utrwala się w pamięci klienta. Oprócz solidnego opakowania mamy w takim przypadku tanią, ale bardzo skuteczną reklamę.
Jeśli spakowany przesyłka to coś, co łatwo może ulec uszkodzeniu, możemy dodatkowo zabezpieczyć przesyłkę np. stosując specjalne akcesoria do pakowania paczek, takie jak odpowiednie wypełniacze, np poduszki powietrzne, folię bąbelkową lub wypełniacz z kory drzewnej. Pudełko, w które pakujemy przesyłkę, powinno być dobrze dobrane. Karton, w którym zamierzamy nadać przesyłkę, ma duże znaczenie. Zdecyduj się na dobrej jakości kartonowe opakowanie odpowiednio dobrane do wysyłanych produktów, ich wielkości oraz ciężaru. Puste przestrzenie między produktem, a kartonem wypełnij odpowiednimi wypełniaczami, np. folią bąbelkową, tak, aby zapakowany przedmiot był nieruchomy.Wśród akcesoriów do pakowania paczek znajdziemy wiele odpowiednich rozwiązań zabezpieczających towar przed zniszczeniem.
Przesyłany przedmiot nie powinien stykać się ze ściankami pudełka. Możemy w ten sposób uszkodzić karton, a przesylka się zniszczy. Bardzo dokładnie zaklej zapakowaną przesyłkę. Przyda się w tym celu dobrej jakości taśma z Twoim indywidualnym nadrukiem. Oklej dokładnie wszystkie łączenia i krawędzie kartonu.
Inną opcją pakowania paczek jest stosowanie kopert kurierskich, tzw. foliopaków. To tania i skuteczna metoda pakowania niewielkich produktów. Często stosowana forma pakowania paczek w sklepie internetowym. Jeśli foliopak posiada wypełnienie folią bąbelkową stanowi to dodatkowe zabezpieczenie przesyłki. Na foliopaku również możemy umieścić nadruk, co w branży e-commers jest najskuteczniejszą a jednocześnie tanią formą reklamy, ma duże znaczenie marketingowe. Przesyłka zapakowana w foliopak z indywidualnym nadrukiem robi na kliencie bardzo korzystne wrażenie, a także utrwala Twoją markę w pamięci klienta
Spakowana paczka powinna być dokładnie i prawidłowo opisana,umieść na niej wydrukowany list przewozowy. Zadbaj o to by był solidnie przymocowany. Możemy również zastosować etykiety ostrzegawcze, jeśli spakowana do wysyłki przesyłka zawiera przedmioty delikatne i łatwo ulegające zniszczeniu.
Musimy również pamiętać, że wygląd Twojej paczki ma ogromne znaczenie. Klient ocenia markę już w trakcie otwierania przesyłki. Paczka zapakowana schludnie i dokładnie sprawia na kliencie pozytywne wrażenie. Dodatkowym atutem są opakowania z indywidualnym nadrukiem. Jest to skuteczna i nienachalna forma reklamy. Porządnie zapakowana paczka oznaczona Twoim indywidualnym nadrukiem to Twój wizerunek w oczach klienta