Jak branding opakowań wspiera reklamę lokalną

Reklama lokalna to sposób na pokazanie firmy w niewielkim regionie. Marketing lokalny polega na zastosowaniu prostych i skutecznych metod, które powodują zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki. Marketing lokalny skupia się na promocji firmy w danym regionie.
Marketing lokalny promuje Twoją firmę w Twoim regionie. Strategia marketingowa powinna mieć odniesienie do rynku, na jakim funkcjonujesz. Trzeba się zastanowić jak dotrzeć do grupy nowych, potencjalnych klientów. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę potencjalnego klienta na naszą firmę, utrwalić w jego pamięci nasz wizerunek. Każda branża jest specyficzna i różni się poziomem konkurencji, a co za tym idzie wymaga innych sposobów na pozyskanie klientów, trzeba to wszystko wziąć pod uwagę.
Reklama i marketing lokalny powinny być nieodłącznym elementem Twojego biznesu. Niestety, budżet na kampanie reklamowe jest zazwyczaj bardzo ograniczony, musisz więc się zastanowić jaki sposób w Twoim wypadku będzie najskuteczniejszy, najbardziej efektywny w dotarciu do klienta, przy ponoszeniu jak najmniejszych nakładów. Pamiętaj, że nawet małe firmy działające tylko na rynku lokalnym powinny mieć swój wyrazisty charakter, a ich wizerunek powinien być spójny. Współgrać ze sobą powinny Twoje materiały reklamowe, strona internetowa, to podstawowa zasada,Jeśli Twój wizerunek jest spójny, łatwiej zapada klientowi w pamięć.
Jak reklamować swoją firmę na rynku lokalnym? Najczęściej stosuje się takie metody:
-rozdawanie ulotek reklamowych
-reklama w lokalnej prasie
-reklama w lokalnej telewizji
-reklama internetowa: pozycjonowanie, umieszczanie banerów reklamowych, płatne reklamy w Google i na Facebooku
Możliwości dotarcia do klienta jest naprawdę wiele. Musisz wybrać z taką, która najlepiej dotrze do Twojego klienta. Jeśli masz ograniczony budżet na marketing lokalny, musisz dokładnie przemyśleć sposób kampanii reklamowej. Większość przedstawionych sposobów jest niestety dość kosztowna.
Reklama w telewizji lokalnej niewątpliwie jest bardzo skuteczna i ma szeroki zasięg, jednak generuje ogromne koszty. Podobnie ma się sprawa z reklamą radiową. Być może Twój budżet tego nie udźwignie. Bardzo ciekawą opcją wydaje się reklama internetowa, ma chyba największy zasięg, w ten sposób masz szansę dotrzeć do największej liczby klientów, ale zajmuje to bardzo dużo czasu, którego zapewne jako przedsiębiorca nie masz za wiele, możesz ewentualnie zlecić takie działania marketingowe zewnętrznej firmie, a to znów oznacza koszty i to niestety nie małe.
Stosunkowo niedrogie wydaje się rozdawanie ulotek, ale tu znów musisz zapłacić komuś, kto te ulotki będzie roznosił, a ulotki jak wiadomo, od razu lądują w koszu na śmieci, często Twój potencjalny klient nawet na nie nie spojrzy. Podobnie rzecz ma się z reklamą w prasie, gazeta również wyląduje w końcu w koszu, klient może zerknie na Twoją reklamę, ale zanim Twój wizerunek utrwali się klientowi, gazeta z Twoją reklamą zostanie wyrzucona.
Może więc gadżety reklamowe: długopisy, smycze, kubki, rzeczy których klient używa na co dzień, utrwalając sobie jednocześnie w glowie wizerunek Twoje firmy? Owszem, czemu nie, ale to znowu generuje koszt, nie taki co prawda jak koszt spotów telewizyjnych ale zawsze są to kolejne wydatki.
Może w takim razie połączyć dwa w jednym? bez względu na to czy prowadzisz sklep stacjonarny czy internetowy, potrzebujesz opakowań na swój towar. Może więc wykorzystać opakowania jako powierzchnię reklamową? Na każdej torbie, czy to foliowej,czy papierowej czy bawełnianej możesz umieścić swoje logo, ciekawy slogan reklamowy, coś co przykuje wzrok klienta, utrwali Twój wizerunek w jego oczach.To niezwykle skuteczna reklama o dużym zasięgu, za to relatywnie tania. W przypadku sklepu internetowego umieszczasz swoją reklamę (możesz wykonać przecież dowolny nadruk) na foliopakach, kartonach, nawet na taśmie z nadrukiem. Jeśli pakujesz swoje produkty w zwykłe kartony, to zabezpieczając je atrakcyjną wizualnie taśmą z nadrukiem od razu przekazujesz klientowi informację o swojej firmie utrwalając jednocześnie swój wizerunek w oczach klienta.
Branding opakowań jest niezwykle skuteczną reklamą lokalną i wbrew pozorom ma niezwykle szeroki zasięg. Wyobraź sobie, że pakujesz swój towar w atrakcyjną wizualnie torbę. Klient wychodzi od Ciebie z taką torbą, po drodze mija wiele osób, które widzą Twoją reklamówkę, zapada im w pamięć Twoje logo, wzbudza ich zainteresowanie. W przypadku sklepu internetowego z kolei pakujesz swój towar w foliopaki z nadrukiem czy pudełka z logo, używasz spersonalizowanej taśmy. A wiadomo, przesyłka w firmie kurierskiej przechodzi z rąk do rąk. Także znowu, mnóstwo osób pobocznych widzi Twoje logo czy slogan reklamowy, wizerunek Twojej firmy zapada w pamięć wielu osobom. Tym samym, ponosząc naprawdę niewielkie koszty, rozpowszechniasz wizerunek swojej firmy i utrwalasz go w pamięci wielu osób, zyskując nowych klientów.
Stosując opakowania z własny, indywidualnym nadrukiem, rozpowszechniasz wizerunek swojej firmy w bardzo szerokim zakresie, przekazujesz informacje o sobie wielu osobom, na pewno znajdą się wśród nich nowi klienci.